1. Ας ξεκινήσουμε κάπως διαφορετικά, πηγαίνοντας στο 2014. Γιατί χάσατε τις εκλογές; Μπήκατε στη διαδικασία, τόσο προσωπικά, όσο και ως συνδυασμός, να το αναλύσετε διεξοδικά;
– Φυσικά, ήταν αυτονόητη η προσπάθεια να δώσουμε απαντήσεις σε ένα μεγάλο ‘’γιατί’’. Το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών του 2014 ήταν τόσο απρόσμενο, ακόμη και για την παράταξη που επικράτησε, ώστε η απάντηση στο ερώτημα γιατί χάθηκαν οι εκλογές του 2014 για την ΕΝΟΤΗΤΑ, δεν είναι ούτε εύκολη, ούτε μονοσήμαντη. Επειδή η συμμετοχή μου στο ΔΣ της ΚΕΔΕ μου επιτρέπει να έχω μια
συνολική εικόνα των δημοτικών εκλογών του 2014 για όλη τη χώρα, διαπίστωσα ότι δεν ήταν το μοναδικό αποτέλεσμα με τα ίδια χαρακτηριστικά. Θέλω αρχικά να κάνω μια γενική επισήμανση. Δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο το γεγονός ότι την περίοδο 2011-2014 διανύσαμε την πρώτη Καλλικρατική περίοδο της αυτοδιοίκησης, την πιο δύσκολη της μεταπολιτευτικής περιόδου, με συνεχείς περιορισμούς των οικονομικών του δήμου και διάρκεια μόλις 44 μηνών.
Επί της ουσίας του ερωτήματός σας τώρα. Στέκομαι αρχικά στα δικά μας λάθη στην πορεία προς τις εκλογές. Στοιχεία υπεροψίας, μη έγκαιρη και ίσως όχι τόσο στοχευμένη συγκρότηση του ψηφοδελτίου, μη ολοκλήρωση των αναγκαίων εσωτερικών αλλαγών στη δομή και λειτουργία του Δήμου, είναι μερικά από αυτά.
Το πιο ιδιαίτερο όμως χαρακτηριστικό των εκλογών του 2014 ήταν το κλίμα ανατροπής που επικράτησε στην περιοχή μας και συμπαρέσυρε όλους τους Δήμους της ΠΕ Κοζάνης και σχεδόν όλους της Δυτικής Μακεδονίας. Δεν ερμηνεύεται με άλλο τρόπο το παρόμοιο αποτέλεσμα των εκλογών για τόσο διαφορετικούς δήμους και για τόσο διαφορετικής πορείας, πεπραγμένων και πολιτικής ένταξης
αυτοδιοικητικούς.
2. Η σημερινή δημοτική αρχή υποστηρίζει πως απεκατέστησε τη σχέση του δήμου Κοζάνης με την τοπική αγορά, και πλέον οι υποχρεώσεις απέναντί στις τοπικές επιχειρήσεις τακτοποιούνται σχετικά γρήγορα, ενώ ισχυρίζεται ότι νοικοκύρεψε τα οικονομικά. Καταρχάς, ισχύει ότιαυτή η εμπιστοσύνη με τις τοπικές επιχειρήσεις, κατά τη δική σαςθητεία, είχε χαθεί και ποια η άποψή σας περί νοικοκυρέματος;
– Η αποκατάσταση των σχέσεων του δήμου με την τοπική αγορά έγινε την περίοδο 2012-13 όταν αξιοποιώντας τα κονδύλια των ληξιπρόθεσμων περιορίσαμε την έκθεση του Δήμου στην τοπική αγορά στο 1/3 αυτής που ήταν στην αρχή του 2011, στο ξεκίνημα της Καλλικρατικής περιόδου. Συνεπώς όχι μόνο δεν χάθηκε η εμπιστοσύνη των τοπικών επιχειρήσεων αλλά αποκαταστάθηκε. Με τον ίδιο τρόπο την αξιοποίηση δηλαδή των κονδυλίων των7 ληξιπρόθεσμων, τακτοποιούνται και τώρα οι υποχρεώσεις του δήμου απέναντι στις τοπικές επιχειρήσεις. Τίποτα περισσότερο, τίποτα καινούριο. Ομως αυτό μόνο δεν αρκεί και απέχει πολύ από το να χαρακτηρίσουμε “νοικοκυρεμένη” την περίοδο που διανύουμε. Αυτοδιοικητικοί διπλασιάζουν το μισθό τους, οι τριμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις του δήμου δεν δημοσιεύονται στην ώρα τους, υπάρχει ασυμφωνία των μηνιαίων καταστάσεων με τις τριμηνιαίες καταστάσεις και τον ισολογισμό, γίνονται δεκάδες απ´ ευθείας αναθέσεις έργων με μηδενικές ουσιαστικά εκπτώσεις, ακόμη δεν έχει γίνει στο δημοτικό συμβούλιο ο απολογισμός της Αποκριάς του 2018, ενώ μέχρι και σήμερα, πέντε εβδομάδες πριν το τέλος του έτους, δεν έχει αναδειχθεί προμηθευτής για τα καύσιμα του 2018. Αλήθεια πως κινούνται τα οχήματα του δήμου, πως θερμαίνονται τα κτίρια εκτός πόλης, πως πληρώνεται ο προμηθευτής ; Σας θυμίζουν όλα αυτά νοικοκύρεμα ;
3. Το Δεκέμβριο του 2015, σε μια συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου Κοζάνης για εκείνο το περίφημο πόρισμα του Ορκωτού Ελεγκτή – Λογιστή για το ταμείο του δήμου Κοζάνης είχε ειπωθεί επισήμως ότι είχε εντοπιστεί ένα έλλειμμα της τάξεως των 524.000 ευρώ. Τι απέγινε αυτή η υπόθεση; Υφίσταται, τελικά, αυτό το έλλειμμα;
– Δεν έχω καμία επίσημη ενημέρωση για το που βρίσκεται σήμερα το θέμα αυτό. Οσο για το ερώτημά σας σχετικά με το αν υφίσταται το έλλειμμα αυτό, σας θυμίζω ότι κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ του Δεκεμβρίου του 2015 είχα παραδώσει στον Πρόεδρο όλα τα παραστατικά, που αιτιολογούσαν τις πληρωμές και τα οποία δεν είχαν τεθεί υπ´ όψιν του Ορκωτού Ελεγκτή-Λογιστή. Ολα αυτά τα στοιχεία είναι επίσημα καταχωρημένα στην οικονομική υπηρεσία του Δήμου βεβαίως. Επιπρόσθετα παραθέτω αυτούσιο απόσπασμα από τα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου της τοποθέτησης του δημάρχου κυρίου Λευτέρη Ιωαννίδη : “Εγώ συμφωνώ απόλυτα με την ερμηνεία που δίνει ο κύριος Μαλούτας. Εκτιμώ ότι κατά βάση έτσι είναι τα πράγματα. Οτι κατά τη διαχείριση των οικονομικών και δεν έχω κανένα πρόβλημα να σας το πω και δημόσια, ούτως ή άλλως δημόσια τα λέω, ότι, ναι, προκύπτει από μη ενταλματοποίηση μιας σειράς διαδικασιών.”
4. Έχετε πει ότι υπάρχει σφετερισμός πρωτοβουλιών ενεργειών και δικών σας έργων από την πλευρά της δημοτικής αρχής. Ωστόσο, δεν είναι άδικο να λέγεται κι από συμβούλους της δική σας παράταξης, ότι μετά από πέντε χρόνια η σημερινή δημοτική αρχή δεν έχει κάνει εντελώς τίποτα; Ποια είναι η άποψή σας για το έργο της δημοτικής αρχής;
– Ως συνδυασμός έχουμε πει και έχουμε τεκμηριώσει ότι υπάρχει σφετερισμός δικών μας πρωτοβουλιών, ενεργειών και έργων από την πλευρά της δημοτικής αρχής. Είναι απολύτως ακριβές αυτό. Επομένως δεν άδικο να λέγεται ότι η σημερινή δημοτική αρχή δεν έχει κάνει τίποτα, με εξαίρεση τα μικροέργα αναγκαίων συντηρήσεων και παρεμβάσεων που υλοποιήθηκαν αυτήν την περίοδο. Ομως μόνο αυτά. Η συντριπτική πλειοψηφία, το σύνολο θα έλεγα, των έργων που ολοκληρώθηκαν αυτήν την περίοδο αφορά σε έργα που μελετήθηκαν, εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή τους και συμβατοποιήθηκαν στην δίκη μας περίοδο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια ότι κάποια από τα έργα αυτά η σημερινή δημοτική αρχή τα πολεμούσε κατά την περίοδο που προετοιμάζονταν. Δυστυχώς για τον τόπο και τους συμπολίτες μας διανύουμε τη μεγαλύτερη σε διάρκεια αυτοδιοικητική περίοδο που υπήρξε ποτέ στη χώρα με το μικρότερο, ελάχιστο, παραχθέν έργο. Την περίοδο που διανύουμε δεν ξεκίνησε, ούτε ωρίμασε μελετητικά κανένα μεγάλο έργο, από εκείνα που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της περιοχής μας και που έχουν ανάγκη οι πολίτες και ο τόπος. Αξίζει στο σημείο αυτό να θυμίσουμε και μια σειρά από έργα, είτε μελετητικά ώριμα, είτε ενταγμένα στο ΕΣΠΑ, είτε έργα που θα μπορούσαν να εξελιχθούν ανεμπόδιστα, τα οποία όμως στην πενταετία που διανύουμε ακυρώθηκαν, αναβλήθηκαν, καθυστέρησαν (Τεχνόπολη, Πλατεία Λασσάνη, Αρχοντικό Βαμβακά, βρεφονηπιακός ΖΕΠ, ΓΠΣ, κ.α.) με προφανείς συνέπειες στην ανάπτυξη της περιοχής μας.
5. Κατά διαστήματα,με δηλώσεις σας, έχετε κάνει λόγο για κατασπατάληση του Τοπικού Πόρου Ανάπτυξης κι απευθείας αναθέσεις, από πλευράς δημοτικής αρχής και μάλιστα τα έχετε χαρακτηρίσει ως φαινόμενα που δεν έχουν προηγούμενο. Από την άλλη πλευρά, η δημοτική αρχή, σας κατηγορεί για υποκρισία υποστηρίζοντας πως τα περισσότερα έργα του Τ.Π.Α. τα έχετε ψηφίσει ως παράταξη. Τι έχετε να πείτε πάνω σε αυτό;
– Η δημοτική αρχή αποφεύγει να τοποθετηθεί στην ουσία της κριτικής μας. Τι να πει άλλωστε όταν μιλούν οι αριθμοί και ο κατάλογος των χρηματοδοτουμένων έργων από τον πόρο, της έχει ασκήσει κριτική επ΄ αυτού ακόμη και η Οικολογική κίνηση και κρύβεται πίσω από το τι ψηφίζει η παράταξή μας. Ναι, η παράταξή μας ψηφίζει έργα μεμονωμένα στο ΔΣ, παρόλο που είναι αποσπασματικά, δεν αφορούν και δεν εντάσσονται σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό με συγκεκριμένο στόχο, επειδή αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα υλοποίησής τους Ναι, η παράταξή μας καταψηφίζει στο ΔΣ τους προϋπολογισμούς- ισολογισμούς της δημοτικής αρχής, όπου αποτυπώνεται η κατασπατάληση του τοπικού πόρου, η ανυπαρξία οποιασδήποτε αναπτυξιακής προοπτικής, η πλήρης διάσταση με ότι επιβάλλει ο νόμος και οι ανάγκες του τόπου και των πολιτών.
6. Μετεγκατάσταση Ποντοκώμης. Υπάρχουν ευθύνες στη σημερινή δημοτική αρχή για την, κατά κοινή ομολογία, καθυστέρηση στη δημιουργία των έργων υποδομής του νέου οικισμού και τι μπορούσε να κάνει (η δημοτική αρχή) για να επισπεύσει τις διαδικασίες;
– Μια απλή βόλτα 2-3 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης, στο δρόμο προς τον Αργιλο, και ο καθένας θα διαπιστώσει σε ποιό ακριβώς σημείο βρίσκονται τα έργα μετεγκατάσταση της Ποντοκώμης. Σχεδόν στο μηδέν. Οι πυλώνες υψηλής τάσης στη θέση τους, και η διάνοιξη της σκάφης της οδοποιίας του οικισμού, ένα έργο που η σύμβασή του δεν ξεπερνά τo 1 εκατομμύριο € , να σέρνεται εδώ και δύο χρόνια. Και να σκεφτεί κανείς πως το σύνολο των απαιτούμενων έργων για το νέο οικισμό της Ποντοκώμης προϋπολογίζεται στα 20 εκατομμύρια €, ενώ και για την απομάκρυνση των πυλώνων δεν υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα! Είναι φανερό ότι με το ρυθμό που προχωράνε (ή δεν προχωράνε) τα έργα η μετεγκατάσταση θα γίνει με πολλά χρόνια καθυστέρηση. Αυτό που απαιτείται είναι επιτάχυνση των διαδικασιών υλοποίησης των έργων στο μέγιστο βαθμό και η διεκδίκηση από ΔΕΗ/ΑΔΜΗΕ της υλοποίησης των συμφωνηθέντων για τους πυλώνες υψηλής τάσης. Αυτό που δεν απαιτείται σίγουρα είναι κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως το μμίρασμα των οικοπέδων στους δικαιούχους, γιατί το μόνο που καταφέρνουν είναι να παραπλανούν τους Ποντοκωμίτες και να δημιουργούν ψευδαισθήσεις.
7. Οι κάτοικοι της Ακρινής, που ζητούν τη μετεγκατάσταση του χωριού τους, κάνουν λόγο για εμπαιγμό από την κυβέρνηση. Κατά τη γνώμη σας, σε αυτό τον εμπαιγμό, υπάρχουν και τοπικές ευθύνες – συμμετοχή, κι αν ναι πού ακριβώς;
– Η μετεγκατάσταση της Ακρινής είναι νόμος του κράτους από το 2011. Την περίοδο 2011-2013 ο Δήμος, οι κάτοικοι της Ακρινής, η ΑΝΚΟ και τοπικά στελέχη της ΔΕΗ έκαναν όλα όσα έπρεπε να γίνουν, για να μπορεί να εκδοθεί το ΠΔ και να εξελιχθεί η μετεγκατάσταση. Πέντε χρόνια τώρα είμαστε μάρτυρες καθυστερήσεων, εμπαιγμών και παλινωδιών, που έχουν ως συνέπεια οι κάτοικοι της Ακρινής να ζουν με αβεβαιότητα, σε έναν οικισμό όπου η ποιότητα ζωής υποβαθμίζεται καθημερινά και συνεχώς συρρικνώνεται από απαλλοτριώσεις. Είναι σαφές ότι οι ευθύνες είναι πρωτίστως κυβερνητικές. Μια όμως από τις ουσιώδεις ευθύνες της αυτοδιοίκησης είναι και το να αναδεικνύει προβλήματα και να απαιτεί λύσεις. Ποσό μάλλον στο ζήτημα της Ακρινής όπου το ζητούμενο είναι η νομιμότητα, η εφαρμογή του Νόμου! Οταν λοιπόν προς την κατεύθυνση αυτή δεν έχει γίνει τίποτα, κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, τότε ναι είναι αυτονόητο υπάρχουν ευθύνες και στους αυτοδιοικητικούς φορείς. Επιπλέον κάποιοι τοπικοί παράγοντες μπορεί να κατηγορηθούν και για συμπαιγνία με την κυβέρνηση στο παιγνίδι επιμερισμού ευθυνών ανάμεσα στην κυβέρνηση και στη ΔΕΗ.
8. Για το ΣΒΑΚ, αυτό που κυριάρχησε, στη δημόσια συζήτηση – διαβούλευση, είναι μια ανησυχία για τις θέσεις στάθμευσης που χάνονται; Ποια είναι η άποψή σας στο συγκεκριμένο θέμα;
– Το μείζον θέμα με το ΣΒΑΚ, που σημειωτέον ακόμη δεν έχει εισαχθεί στην επιτροπή ποιότητας και στο δημοτικό συμβούλιο για συζήτηση, είναι η λειτουργία της πόλης συνολικά. Η πόλη δεν είναι ο χώρος που απλά κατοικούμε. Είναι ο τόπος που ζούμε, που εργαζόμαστε, που διασκεδάζουμε, που μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Για το λόγο αυτό είναι πάντα ζητούμενο η καλή λειτουργία της πόλης. Ταυτόχρονα όμως είναι και ένας χώρος άσκησης οικονομικών, εμπορικών δραστηριοτήτων, παροχής υπηρεσιών. Ενα ΣΒΑΚ πρέπει να μεριμνά για όλα τα παραπάνω, εξασφαλίζοντας συνθήκες βιώσιμης ανάπτυξης. Μέσα σ´ αυτό το πλαίσιο σαφώς εντάσσεται και το θέμα της απώλειας θέσεων στάθμευσης, διότι είναι ουσιώδες στοιχείο λειτουργίας της πόλης. Υπάρχουν πάντως και άλλα ουσιώδη ζητήματα, όπως ενδεικτικά αυτό της βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη, που συνεπακόλουθα βελτιώνουν την ποιότητα του περιβάλλοντος και την ασφάλεια κίνησης των πεζών, τα οποία δεν θίγονται από το ΣΒΑΚ.
9. Ποια είναι η γνώμη σας για το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης και τι πρέπει να προσεχθεί συνολικότερα στη συζήτηση που γίνεται για το μέλλον της περιοχής, κατά τη σταδιακή απεξάρτησή της από το λιγνίτη;
– Η ανάπτυξη χρειάζεται σχέδιο, πόρους και ανθρώπους να το υλοποιήσουν, αυτά που λείπουν σήμερα. Ολα τα παραπάνω είναι πολύ περισσότερο αναγκαία σε μια περιοχή, όπως η δίκη μας, που βρίσκεται σε μια περίοδο μικρότερης εξάρτησης από τη λιγνιτική δραστηριότητα. Επομένως είναι αναγκαίο να εξασφαλιστούν περισσότεροι πόροι και από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, όταν αυτό θεσμοθετηθεί και είναι σε θέση να χρηματοδοτεί έργα και δράσεις ανάπτυξης. Η τρέχουσα όμως εμπειρία, τόσο από τη διαχείριση του Τοπικού Πόρου Ανάπτυξης, που η στόχευσή του είναι ανάλογη με αυτή του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης, ο οποίος κατασπαταλείται σε μικροέργα όσο και από τις απογοητευτικές επιδόσεις στο ΕΣΠΑ, περιορίζουν τις προσδοκίες μας. Ομως εκτός από τους οικονομικούς πόρους που με κάποιο τρόπο πρέπει να εξασφαλιστούν, πρέπει να επισημάνουμε την ανυπαρξία σχεδιασμού για την μεταλιγνιτική περίοδο. Οργανώθηκαν εκδηλώσεις μόνο για το θεαθήναι χωρίς ουσία και χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως συνέχεια και εξέλιξη. Οι πρωτοβουλίες της δικής μας περιόδου με αναπτυξιακή προοπτική, που ξεκίνησαν ήδη από το 2012, έμειναν στα ντουλάπια (ενεργειακός τουρισμός, μάρκετινγκ τόπου, στρατηγικό πρωτογενούς τομέα) ενώ θα μπορούσαν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο και παράθυρο προοπτικής για το μέλλον.
10. Το τελευταίο διάστημα κάνατε συναντήσεις σε Αιανή, Κοιλάδα κ.α. Ποιο είναι το κλίμα που συναντάτε, σε ό,τι αφορά τη δική σας υποψηφιότητα αλλά και τι ακούτε για τη σημερινή δημοτική αρχή; Αν μπορείτε δώστε μας κάποια ενδεικτικά παραδείγματα.
– Εχουμεξεκινήσει σαν ΕΝΟΤΗΤΑ μια σειρά επαφών με τα τοπικά μας στελέχη ανά δημοτική ενότητα συζητώντας θέματα και προβλήματα, προετοιμάζοντας ταυτόχρονα και την παρουσία μας στις επερχόμενες εκλογές. Το κλίμα είναι ιδιαίτερα θετικό και συσπειρωτικό στο συνδυασμό της ΕΝΟΤΗΤΑΣ, διότι πρέπει να επισημάνω ότι στις εκλογές δεν υπάρχει μόνο η δίκη μου υποψηφιότητα αλλά ένας συνδυασμός, μια ομάδα προσώπων, με πρόγραμμα που διεκδικεί να οδηγήσει το Δήμο Κοζάνης σε μια αναπτυξιακή πορεία, που τόσο έχει ανάγκη. Σαφώς υπάρχει κριτική στα πεπραγμένα και τις παραλείψεις της σημερινής δημοτικής αρχής, κυρίως στο επίπεδο της ανυπαρξίας οποιασδήποτε αναπτυξιακής διάστασης. Ταυτόχρονα εκφράζονται κάποιες θετικές κρίσεις από κατοίκους δημοτικών διαμερισμάτων για τη συχνή παρουσία εργαζομένων του δήμου (εργάτες καθαριότητας, κλπ), οι οποίοι ανήκουν σχεδόν αποκλειστικά στους εκατοντάδες εργαζόμενους μέσω του προγράμματος της κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ, επομένως πρόκειται για αποτέλεσμα συγκυρίας και σίγουρα όχι προσπαθειών της δημοτικής αρχής.
11. Πότε προγραμματίζετε να κάνετε την πρώτη επίσημη συνάθροιση του συνδυασμού σας και πείτε μας σχετικά με την ανανέωση στο ψηφοδέλτιο. Θα υπάρχουν 10 τουλάχιστον έμπειροι υποψήφιοι ή λιγότεροι;
– ΗΕΝΟΤΗΤΑ δεν είναι ένας συνδυασμός που πρωτοεμφανίζεται. Τα στελέχη του συνδυασμού ήταν και είναι παρόντα στη ζωή του δήμου σ´ όλα τη μήκη και πλάτη (σε όλες της εκφάνσεις της ζωής του δήμου), σαφώς και στην προεκλογική δράση. Ομως δεν πρέπει να παρασυρόμαστε και να ξεχνάμε ότι απέχουμε 6 μήνες από τις εκλογές και μάλιστα σε μια περίοδο, όπου από πλευράς Κυβέρνησης και Υπουργείου Εσωτερικών ετοιμάζονται αλλαγές στον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ, οι οποίες αφορούν και το θέμα της στελέχωσης των συνδυασμών. Οι παραπάνω λοιπόν εξελίξεις, σε συνδυασμό και με το θέμα των τοπικών διεκδικητών του δήμου, θα προσδιορίσουν τις επιλογές μας. Είχα την ευκαιρία να τοποθετηθώ στο ζήτημα της ανανέωσης πρόσφατα και να τονίσω ότι ο συνδυασμός της ΕΝΟΤΗΤΑΣ θα είναι ριζικά ανανεωμένος. Δεν είμαι ακόμη έτοιμος να μιλήσω για αριθμούς, όμως σας κάνω γνωστό ότι η συμμετοχή των έμπειρων στελεχών θα κυμαίνεται περίπου στο 10 % του συνολικού αριθμού των υποψηφίων του συνδυασμού, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων θα είναι νέα πρόσωπα στην αυτοδιοίκηση.
12. Ο σημερινός δήμαρχος Κοζάνης έχει πει πως όσο θα περνά ο καιρός και η αγωνία των εκλογών θα εντείνεται, τόσο η ευκολία του λαϊκισμού, της λάσπης και της παραπλάνησης θα αυξάνεται. Συμφωνείτε με αυτή την άποψη; Εσείς ως δημοτική αρχή, κατά την προηγούμενη προεκλογική περίοδο, αντιμετωπίσατε τέτοια φαινόμενα κι αν θέλετε πείτε μας κάποια συγκεκριμένα παραδείγματα;
– Ο λόγος μας σαν συνδυασμού διαχρονικά είναι ένας λόγος τεκμηριωμένος με στοιχεία, αριθμούς φωτογραφίες , παραπομπές σε ιστότοπους και ντοκουμέντα. Την περίοδο των εκλογών βέβαια ακραία φαινόμενα λόγου δεν είναι ασυνήθιστα. Υπερβολές, ψεύδη, ανακρίβειες, λάσπη ενδεχομένως, λαϊκίστικες προσεγγίσεις, όλα αυτά δεν είναι άγνωστα και δεν αφορούν μόνο τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Τους πολίτες όμως αφορά πρωτίστως το μέλλον και όχι το παρελθόν. Αλλά για να απαντήσω στο ερώτημά σας, φέρνω κάποια τέτοια στοιχεία του παρελθόντος στο μυαλό μου και δεν μπορώ να μη θυμηθώ τις υποσχέσεις για κατάργηση του τέλους του 80 % στους λογαριασμούς του νερού, το χαρακτηρισμό ως “φαραωνικού“ του έργου της βιβλιοθήκης, την εχθρική αντιμετώπιση του έργου της ΔΙΑΔΥΜΑ όπου διάφοροι “ειδικοί”, και παντελώς άσχετοι με το έργο, τοποθετούνταν δημόσια αμφισβητώντας το, και πολλά άλλα ανάλογου ύφους και ήθους. Και η επιβεβαίωση του χαρακτηρισμού όλων των παραπάνω ως πρακτικών λαϊκισμού, λάσπης και παραπλάνησης αποτελεί το γεγονός ότι όλα αυτά την επαύριον είτε “ξεχάστηκαν” είτε γίνεται προσπάθεια να “οικειοποιηθούν” .
13. ‘Ενόψει της νέας αυτοδιοικητικής περιόδου και στην περίπτωση που εκλεγείτε δήμαρχος, ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες που θα θέσετε. Πού θα επικεντρωθείτε;
– Αυτό που έχει άμεση ανάγκη ο τόπος, εκεί που πρέπει να μπει επειγόντως φρένο, εκεί που πρέπει τάχιστα να ανατραπεί η φθίνουσα πορεία είναι η οικονομική και πληθυσμιακή συρρίκνωση της περιοχής μας. Φτωχαίνουμε και λιγοστεύουμε καθημερινά. Αυτό μας αφορά όλους. Επαγγελματίες, εμπόρους, υπάλληλους στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα της οικονομίας, ανέργους. Όσους ζούμε στην περιοχή αλλά και τα παιδιά μας και τους φίλους μας που ξενιτεύονται για να βρουν δουλειά. Μας ενδιαφέρει γιατί επηρεάζει το μέλλον της επιχείρησής μας, του μαγαζιού μας, των ήδη υπαρχουσών θέσεων εργασίας ή των νέων που πρέπει να δημιουργηθούν, της αξίας του σπιτιού που μένουμε, της αξίας των ακινήτων γενικότερα. Αυτό είναι το πρόταγμα των επερχόμενων εκλογών. Η ανάπτυξη. Να σταματήσουμε, όπως προείπα, να λιγοστεύουμε και να φτωχαίνουμε. Να αναδείξουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, το πολιτιστικό μας απόθεμα, τον ενεργειακό χαρακτήρα της περιοχής, τις λίμνες μας, την κομβική θέση του δήμου κατά μήκος της Εγνατίας και των κάθετων αξόνων, τα μοναδικά και επώνυμα αγροτικά προϊόντα μας. Να στηρίξουμε και να αναβαθμίσουμε τα τριτοβάθμια ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα της περιοχής, να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη της καινοτομίας. Να συνδέσουμε τη γνώση & την έρευνα με τηνπ επιχειρηματικότητα Με εξωστρέφεια, με πίστη στους νέους ανθρώπους και τις ικανότητές τους, αξιοποιώντας το δυναμικό της περιοχής, τις πρωτοπόρες δυνάμεις στον πολιτισμό, την επιστήμη την επιχειρηματικότητα. Να αξιοποιήσουμε την διεθνή και τοπική εμπειρία, το κάθε διαθέσιμο ευρώ επενδύοντας στη γνώση και τις καινοτόμες ιδέες. Με το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον αλλά και στους ανθρώπους και στο δημόσιο χώρο δίπλα μας, στην πόλη και τα δημοτικά μας διαμερίσματα, ώστε να εξασφαλίζουμε μια βιώσιμη καθημερινότητα σε όλους τους συμπολίτες μας (ποιότητα κοινόχρηστων χώρων, αδέσποτα ζώα, κοινωνική πρόνοια, δημοτικές εγκαταστάσεις γενικότερα). Σε όλα αυτά επικεντρώνουμε τον προγραμματικό μας λόγο, λόγο αποδεδειγμένα επίκαιρο, λόγο αυτοδιοικητικό. Σε όλα αυτά θα επικεντρώσουμε και τον αγώνα μας αύριο ως δημοτική αρχή. Και αν κάποια από τα παραπάνω δεν ανήκουν στο στενό πεδίο των αρμοδιοτήτων της αυτοδιοίκησης, θα αγωνιστούμε με τους συμπολίτες να τα αναδείξουμε και να διεκδικήσουμε λύσεις.